Особливості профілізації та проблеми викладання біологічної та біоорганічної хімії для здобувачів освіти, що навчаються за освітньо-професійною програмою «Педіатрія»
PDF (English)

Ключові слова

профільне викладання
вікова біохімія
педіатрія
якість медичної освіти

Як цитувати

Омельченко , О., Білець, М., & Микитенко, А. (2023). Особливості профілізації та проблеми викладання біологічної та біоорганічної хімії для здобувачів освіти, що навчаються за освітньо-професійною програмою «Педіатрія». Inter Collegas, 10(2), 58-62. https://doi.org/10.35339/ic.10.2.obm

Анотація

Вступ. Підготовка лікарів за спеціальністю «Педіатрія» повинна реалізовуватися з врахуванням спеціалізації. Студенти другого курсу вивчають загальний (базовий) курс біологічної та біоорганічної хімії в медичних закладах вищої освіти, проте врахування спеціалізації та модернізації цього курсу покращить підготовку педіатрів.

Метою дослідження систематизувати, проаналізувати та сформувати загальні алгоритми для подальшого вдосконалення профільних навчальних матеріалів з біологічної та біоорганічної хімії для здобувачів освіти ІІ (магістерського) рівня, що навчаються за спеціальністю 228 ОПП «Педіатрія».

Матеріали та методи. Використовувалися загальнонаукові методи дослідження, а саме аналіз і синтез, в межах методу системного аналізу. Також у цій методичній статті використаний бібліосемантичний метод, в межах якого була вивчена наукова література, навчальні програми та нормативні документи, які регламентують процедури вищої медичної освіти в Україні та за кордоном.

Результати. Формування професійних компетентностей майбутніх лікарів, що навчаються за освітньо-професійною програмою (ОПП) «Педіатрія», необхідно здійснювати з урахуванням вікових особливостей обміну речовин та її регуляції. Для цього необхідно підготувати методичні матеріали та провести підготовку викладачів закладів вищої освіти  медичного профілю з урахуванням специфіки спеціальності, соціально-економічної ситуації й триваючою російською агресією. Ефективність процесу профілізації  багато в чому залежить від профільних ОПП, робочих програм навчальних дисциплін та силабусів,  створених на їх основі. Підвищення мотивації студентів до засвоєння навчального матеріалу і формування зацікавленості до обраної професії завдяки вивченню особливостей біохімічних процесів в дитячому віці є важливим вектор підвищення якості освіти в Україні.

Висновки. Важливим завданням для інтеграції вищої школи в європейський освітній простір є підвищення рівня компетентності лікарів-педіатрів, що навчаються на базі ОПП «Педіатрія». З цією метою необхідне оволодіння професорсько-викладацьким складом інноваційними методиками навчання та їх впровадження в педагогічний процес для спеціалізації предметів і підвищення мотивації до навчання у студентів.

Ключові слова: профільне викладання, вікова біохімія, педіатрія,  якість медичної освіти.

https://doi.org/10.35339/ic.10.2.obm
PDF (English)

Посилання

Development strategy of the National Academy of Medical Sciences of Ukraine for the period until 2030. National Academy of Medical Sciences of Ukraine, 04 Jul 2022 [Internet]. Available at: http://amnu.gov.ua/strategiya-rozvytku-naczionalnoyi-akademiyi-medychnyh-nauk-ukrayiny-na-period-do-2030-roku/ [accessed 20 Oct 2023]. [In Ukranian].

Decree of the Cabinet of Ministers of Ukraine No.95-р on 27 Feb 2019 "On approval of the Strategy for the Development of Medical Education in Ukraine". In force on 20 Oct 2023. Verkhovna Rada (Parliament) of Ukraine. Legislation of Ukraine. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/95-2019-р [in Ukrainian].

Pavlenko SA, Pavlenkova OV, Sydorova AI, Lyashenko LI. The role of the teacher (NPP) in the formation of Soft Skills of the student of higher education. Bulletin of the problems of biology and medicine. 2021;3(161):209-11. DOI: 10.29254/2077-4214-2021-3-161-209-211. [In Ukrainian].

Pavlenkova OS, Kaskova LF, Amosova LI, Ulasevich LP, Kovalenko VS. The role of a higher school teacher in shaping the consciousness of a future doctor. Actual Problems of Modern Medicine: Bulletin of the Ukrainian Medical Stomatological Academy. 2023;23(2(82)):104-6. DOI: 10.31718/2077-1096.23.2.2.104. [In Ukrainian].

Hirnyk HYe. Pedagogical and communicative culture of a teacher of a higher medical institution as components of the pedagogical image. Archives of clinic medicine. 2015;1:61-3. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/akm_2015_1_21 [in Ukrainian].

The Standard of higher education of Ukraine of the second (master's) level of higher education in the field of knowledge 22 "Health care", specialty 222 "Medicine", approved by Order of the Ministry of Education and Science of Ukraine No.1197 on 8 Nov 2021. In force on 20 Oct 2023. Available at: http://surl.li/eyimk [in Ukranian].

Klishch HI. Reforming medical education in Austria: a successful case study and role model. Medical Education. 2011;1:58-65. DOI: 10.11603/me.v0i1.811. [In Ukranian].

Reitmeier MY. Integration of Ukraine into the European space of higher education. The main advantages and disadvantages. Part Two: Disadvantages. Galician medical journal. 2012;19(4):115-8. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/glv_2012_19_4_47 [in Ukranian].

Mykytenko AO, Omelchenko AE. The role of the student's research work in the training of medical personnel. South Ukrainian medical scientific journal. 2021;28:45-7. Available at: http://repository.pdmu.edu.ua/bitstream/123456789/20179/1/Osoblivosti_vikladannya.pdf [in Ukrainian].

Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.