Особливості психологічної підтримки медичних сестер у дитячих лікарнях в умовах воєнного стану
PDF (English)

Ключові слова

медсестринство
адаптація
догляд за пацієнтом

Як цитувати

Товстогон, К., & Єрьоменко, Г. (2025). Особливості психологічної підтримки медичних сестер у дитячих лікарнях в умовах воєнного стану. Inter Collegas, 12(1). https://doi.org/10.35339/ic.2025.12.1.toy

Анотація

In press

Актуальність. Воєнний стан створює значні виклики для медичних сестер, які працюють із дітьми. Дитячі лікарні стають місцем надання не лише медичної допомоги, а й комплексної медико-соціальної підтримки дітей та їхніх родин.

Мета. Провести аналіз надання психологічної підтримки в професійній діяльності медичних сестер дитячого відділення.

Матеріали і методи. Проведено опитування щодо психологічних аспектів в роботі медичних сестер у батьків 20-х дітей ортопедо-травматологічного відділення КНП «Чернігівська обласна дитяча лікарня» Чернігівської обласної ради у квітні 2024 року за допомогою анонімної анкети власної розробки щодо оцінки роботи медсестри. Опитані підписали інформовану згоду на участь у науковому дослідженні.

Результати. Позитивну комунікацію відзначили 90 % респондентів, що свідчить про професіоналізм медичних сестер, їхню емпатію та готовність створювати сприятливі умови для лікування дітей. Крім того, респонденти відзначили високий рівень медичних сестер в адаптації до екстремальних умов воєнного стану та вмінню забезпечувати якісну взаємодію з пацієнтами та їхніми родинами. Аналіз даних щодо здатності медичних сестер створювати дружню атмосферу для дітей під час їх взаємодії в лікарні продемонстрував абсолютний позитивний відгук від батьків. Індивідуальні потреби дітей на 85 % відповідей респондентів відзначено позитивно. Проте 5 % опитаних відповіли негативно на це питання, тобто батьки не вважали, що потреби та інтереси їх дитини були належним чином враховані медсестрами.

Висновки. Необхідність працювати в кризових умовах, можуть впливати на ефективність роботи медичних сестер. Розробка спеціалізованих програм психологічної підтримки, допоможуть адаптуватися до змінюваних умов воєнного періоду, будуть сприяти емоційній стійкості медичних сестер, створенню емоційно безпечного середовища для пацієнтів, а також допоможуть батькам у складний період лікування їхніх дітей.

Ключові слова: медсестринство, адаптація, догляд за пацієнтом.

https://doi.org/10.35339/ic.2025.12.1.toy
PDF (English)

Посилання

Order of the Ministry of Health of Ukraine No.374 on 24 Feb 2022 "On approval of temporary measures in healthcare facilities to ensure their readiness to provide medical care to victims of the military aggression of the russian federation", in force. Verkhovna Rada of Ukraine. Legislation of Ukraine [Internet]. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0374282-22 [in Ukrainian].

Order of the Ministry of Health of Ukraine No.1770 on 29 Sep 2022 "Some issues of organisation of medical care in healthcare facilities to ensure their readiness to provide medical care to victims of the military aggression of the Russian Federation against Ukraine", in force. Verkhovna Rada of Ukraine. Legislation of Ukraine [Internet]. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1296-22 [in Ukrainian].

Zakusylova TO. Pedagogical conditions for the formation of nurses' professionalism. Young Scientist. 2016;7:407-10. Available at: http://molodyvcheny.in.ua/files/journal/2016/7/96.pdf [in Ukrainian].

Striukov V, Grynko T, Krupskyi O, Vazov R. Current state and strategic directions of development of state management of nursing education in Ukraine. Med. perspekt. 2022;27(1):174-83. DOI: 10.26641/2307-0404.2022.1.254469.

Pylypchuk LS. Personal factors of interaction of nurses with patients in the conditions of inpatient treatment. [PhD diss, spec. 19.00.04 – medical psychology]. Ukraine, Kyiv: H.S. Kostyuk Institute of Psychology of the NAES of Ukraine, 2019. 249 p. Available at: http://psychology-naes-ua.institute/files/pdf/disertaciya_pilipchuk_l.s._1572011035.pdf [In Ukrainian].

Drayton NA, Waddups S, Walker T. Exploring distraction and the impact of a child life specialist: Perceptions from nurses in a pediatric setting. J Spec Pediatr Nurs. 2019;24(2):e12242. DOI: 10.1111/jspn.12242. PMID: 30901151.

Aspesberro F, Mangione-Smith R, Zimmerman JJ. Health-related quality of life following pediatric critical illness. Intensive Care Med. 2015;41(7):1235-46. DOI: 10.1007/s00134-015-3780-7. PMID: 25851391.

Pall N, Gorove E, Baji I. The psychological burden experienced by paediatric nurses during children’s hospital care. Kontakt. 2021;23(4):217-24. DOI: 10.32725/kont.2021.025.

Fukada M. Nursing Competency: Definition, Structure and Development. Yonago Acta Med. 2018;61(1):1-7. DOI: 10.33160/yam.2018.03.001. PMID: 29599616.

Nabizadeh-Gharghozar Z, Alavi NM, Ajorpaz NM. Clinical competence in nursing: A hybrid concept analysis. Nurse Educ Today. 2021;97:104728. DOI: 10.1016/j.nedt.2020.104728. PMID: 33348301.

Chmielewski J, Los K, Luczynski W. Mindfulness in healthcare professionals and medical education. Int J Occup Med Environ Health. 2021;34(1):1-14. DOI: 10.13075/ijomeh.1896.01542. PMID: 33223537.

Avendano-Vasquez CJ, Reina-Gamba NC, Daza-Castillo LA, Quarantini L. Nursing Interventions in Children Living Under Armed Conflict Situations and Quality of Life: A Scoping Review. J Pediatr Nurs. 2021;58:44-52. DOI: 10.1016/j.pedn.2020.11.012. PMID: 33316614.

Rudnytska T, Chornobryva L. Organisational and pedagogical conditions for the formation of professional competence of future nurses in the process of professional training (methodological aspect). Nursing. 2020;4:20-2. DOI: 10.11603/2411-1597.2020.4.11867. [In Ukrainian].

Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.