APPLICATION OF PAIN ASSESSMENT SCALES IN PE-DIATRICS (pilote study)
PDF (English)

Як цитувати

Gonchar, M., Urivaeva, M., Kuznetsova, D., & Tkachuk, L. (2017). APPLICATION OF PAIN ASSESSMENT SCALES IN PE-DIATRICS (pilote study). Inter Collegas, 4(4), 199-202. https://doi.org/10.35339/ic.4.4.199-202

Анотація

The International Association for the Study of Pain, IASP, has long proven that pain and its effects on the child can lead to pathological reactions that lead to behavioral changes in the form of functional and vegetative disorders, emotional responses such as loss of skills, sleep disturbance, or child's irritability, enuresis and others.

There are currently a number of pain assessment scales for children of all ages that include many different parameters (cardiovascular and respiratory systems, changes in behavior, autonomic reactions in the form of changes in the function of the eyes, skin color, etc.) using a quantitative estimate to evaluate those signs.

In the practice of a pediatrician and a family doctor, it is important to choose from a range of pain scales that are simple and accessible to all healthcare providers and other caregivers.

We compared scales that are used most often and are recommended by the medical community. As well as investigating their use in practice, FLACC conducted a study of children with organic lesions of the central nervous system that had episodes of acute pain. Because this scale, in combination with the definition of autonomous regulation parameters, allows you to objectively assess the degree of pain experienced by the patient.

KeyWords: рain, pain assessment, pain relief, pain scales, paliative medicine, pediatrics.

 

 

Особливості застосування шкали оцінки болю в педіатрії

Гончар М. О., Уриваєва М. К., Кузнецова Д. О., Ткачук Л. М.

Міжнародна асоціація з вивчення болю IASP давно довела, що біль та його вплив на дитину можуть призводити до появи патологічних реакцій, які ведуть до змін поведінки у вигляді появи функціональних та вегетативних розладів, емоційних відповідей, таких як втрата навичок, що сформовані, порушення сну або дратівливість дитини, енурез та інші. Доведено, що нездатність до локалізації болю у дітей раннього віку у клініці може мати системну відповідь у вигляді порушення компенсаторних систем, що швидко виснажуються.

Наразі існує ціла низка шкал оцінки болю у дітей різного віку, які включають багато різноманітних параметрів (функціонування серцево-судинної та дихальної систем, зміна поведінки дитини, вегетативні реакції у вигляді змін функції очей, кольору шкіри тощо), використовуючи кількісний підрахунок для оцінки тих чи інших ознак.

В практиці лікаря-педіатра та сімейного лікаря важливим є вибір з ряду шкал оцінки болю саме тих, що будуть простими й доступними для всіх медичних працівників та інших осіб, що доглядають за дитиною.

Ми порівняли шкали, які використовуються найчастіше та рекомендуються медичним суспільством. А також дослідили їх застосування на практиці, за допомогою шкали FLACC провели дослідження дітей з органічними ураженнями центральної нервової системи, що мали епізоди гострого болю. Бо саме ця шкала в поєднанні з визначенням параметрів автономної регуляції, дає змогу найбільш об’єктивно оцінити ступень болю, що відчуває пацієнт.

Резюме. Международная ассоциация по изучению боли IASP давно доказала, что боль и его влияние на ребенка могут приводить к появлению патологических реакций, ведущих к изменениям поведения в виде появления функциональных и вегетативных расстройств, эмоциональных ответов, таких как потеря навыков, сформированных, нарушения сна или раздражительность ребенка, энурез и другие. Доказано, что неспособность к локализации боли у детей раннего возраста в клинике может иметь системный ответ в виде нарушения компенсаторных систем, быстро истощаются.

Сейчас существует целый ряд шкал оценки боли у детей разного возраста, которые включают много различных параметров (функционирование сердечно-сосудистой и дыхательной систем, изменение поведения ребенка, вегетативные реакции в виде изменений функции глаз, цвета кожи и т.д.), используя количественный подсчет для оценки тех или других признаков.

В практике врача-педиатра и семейного врача важен выбор из ряда шкал оценки боли именно тех, что будут простыми и доступными для всех медицинских работников и других лиц, ухаживающих за ребенком.

Мы сравнили шкалы, которые используются чаще всего и рекомендуются медицинским обществом. А также исследовали их применения на практике, с помощью шкалы FLACC провели исследования детей с органическими поражениями центральной нервной системы, имели эпизоды острой боли. Ведь именно эта шкала в сочетании с определением параметров автономной регуляции, позволяет наиболее объективно оценить степень боли, чувствует пациент.

Ключові слова: біль, знеболення, оцінка болю, паліативна медицина, педіатрія, шкала болю

 

 

Особенности использования шкал оценки боли в педиатрии

Гончар М. О., Уриваева М. К., Кузнецова Д. О., Ткачук Л. М.

Международная ассоциация по изучению боли IASP давно доказала, что боль и его влияние на ребенка могут приводить к появлению патологических реакций, ведущих к изменениям поведения в виде появления функциональных и вегетативных расстройств, эмоциональных ответов, таких как потеря навыков, сформированных, нарушения сна или раздражительность ребенка, энурез и другие. Доказано, что неспособность к локализации боли у детей раннего возраста в клинике может иметь системный ответ в виде нарушения компенсаторных систем, быстро истощаются.

Сейчас существует целый ряд шкал оценки боли у детей разного возраста, которые включают много различных параметров (функционирование сердечно-сосудистой и дыхательной систем, изменение поведения ребенка, вегетативные реакции в виде изменений функции глаз, цвета кожи и т.д.), используя количественный подсчет для оценки тех или других признаков.

В практике врача-педиатра и семейного врача важен выбор из ряда шкал оценки боли именно тех, что будут простыми и доступными для всех медицинских работников и других лиц, ухаживающих за ребенком.

Мы сравнили шкалы, которые используются чаще всего и рекомендуются медицинским обществом. А также исследовали их применения на практике, с помощью шкалы FLACC провели исследования детей с органическими поражениями центральной нервной системы, имели эпизоды острой боли. Ведь именно эта шкала в сочетании с определением параметров автономной регуляции, позволяет наиболее объективно оценить степень боли, чувствует пациент.

Ключевые слова: боль, обезболивание, оценка боли, палиативная медицина, педиатрия, шкала боли.

https://doi.org/10.35339/ic.4.4.199-202
PDF (English)

Посилання

Merskey H., Bogduk N. (1994). Classification of Chronic Pain. Second Edition. IASP Task Force on Tax-onomy, IASP Press, Seattle, 209-214.

Witt N., Coynor S., Edwards Ch., Bradshaw H. (2016). A Guide to Pain Assessment and Management in the Neonate. Current Emergency and Hospital Med-icine Report, 4, 1–10. doi: 10.1007/s40138-016-0089-y.

Merkel, S. I., Voepel-Lewis, T., Shayevitz, J. R., & Malviya, S. (1997). The FLACC: A behavioral scale for scoring postoperative pain in young children. Pediatric Nursing, 23(3), 293–297.

Andriyshyn L., Bracun N. (2016) Nastanovi VOOZ shhodo farmakologіchnogo lіkuvannja stіjkogo bolju v dіtej іz medichnimi zahvorjuvannjami [WHO guidelines for pharmacological treatment of persistent pain in children with medical conditions]. Vidavnichiy dim “Kalita”, Kiїv, pp 24-78.

Merskey H., Bogduk N. (1994). Faces Pain Scale-Revised. IASP Task Force on Taxonomy, IASP Press, Seattle, 13-27.

Guziy O. (2016). Vikoristannja narkotichnih, psihotropnih rechovin ta іh prekursorіv v prakticі sіmejnoї medicine [Using of narcotic, psychotropic substances and their precursors in the practice of fam-ily medicine]. Ukrai'ns'kyj medychnyj chasopys №4(108), 289-319.

Chou R., Fanciullo G.J., Fine P.G. (2009). Guidуline for еhe use of chronic opioid therapy in noncancer pain. The American Pain Society in Conjunction with The American Academy of Pain Medicine. Pain, Feb;10(2):113-30. doi: 10.1016/j.jpain.2008.10.008.

Bellieni C.V. (2012).Pain assessment in human fetus and infants. AAPS J.14. 456, 61.

Voepel-Lewis T, Zanotti J, Dammeyer JA, Merkel S. (2010). Reliability and validity of the face, legs, activity, cry, consolability behavioral tool in assessing acute pain in critically ill patients. Am. J. Crit. Care.19 (1), 55–61.

Roenn J., Michael E., Judith A. (Eds.). (2008). Cur-rent Diagnosis &Treatment of Pain. McGraw-Hill Companies.

"Inter Collegas" є журналом відкритого доступу: всі статті публікуються у відкритому доступі без періоду ембарго, на умовах ліцензії Creative Commons Attribution ‒ Noncommercial ‒ Share Alike (CC BY-NC-SA, з зазначенням авторства ‒ некомерційна ‒ зі збереженням умов); контент доступний всім читачам без реєстрації з моменту його публікації. Електронні копії архіву журналів розміщені у репозиторіях ХНМУ та Національної бібліо­теки ім. В.І. Вернадського.

Подача рукопису до редакції означає згоду всіх співавторів на такі умови використання їх твору:

1. Цей Договір про передачу прав на використання твору від Співавторів видавцю (далі Договір) укладений між всіма Співавторами твору, в особі Відповідального автора, та Харківським національним медичним університетом (далі Університет), в особі уповноваженого представника Редакції наукових журналів (далі Редакції).
2. Цей Договір є договором приєднання у розумінні п.1 ст. 634 Цивільного кодексу України: тобто є договором, «умови якого встановлені однією із сторін у формулярах або інших стандартних формах, який може бути укладений лише шляхом приєднання другої сторони до запропонованого договору в цілому. Друга сторона не може запропонувати свої умови договору». Стороною, що встановила умови цього договору, є Університет.
3. Якщо авторів більше одного, автори обирають Відповідального автора, який спілкується із Редакцією від свого імені та від імені всіх Співавторів щодо публікації письмового твору наукового характеру (статті або рецензії, далі Твору).
4. Договір починає свою дію від моменту подачі рукопису Твору Відповідальним автором до Редакції, що підтверджує наступне:
4.1. всі Співавтори Твору ознайомлені та згодні з його змістом, на всіх етапах рецензування та редагування рукопису та існування опублікованого Твору;
4.2. всі Співавтори Твору ознайомлені та згодні з умовами цього Договору.
5. Опублікований Твір знаходиться в електронному вигляді у відкритому доступі на сайтах Університету та будь-яких сайтах та в електронних базах, в яких Твір розміщений Університетом, та доступний читачам на умовах ліцензії "Creative Commons (Attribution NonCommercial Sharealike 4.0 International)" або більш вільних ліцензій "Creative Commons 4.0".
6. Відповідальний автор передає, а Університет одержує невиключне майнове право на використання Твору шляхом розміщення останнього на сайтах Університету на весь строк дії авторського права. Університет приймає участь у створенні остаточної версії Твору шляхом рецензування та редагування рукопису статті або рецензії, наданої Редакції Відповідальним автором, перекладу Твору на будь-які мови. За участь Університету у доопрацюванні Твору Співавтори згодні оплатити рахунок, виставлений їм Університетом, якщо така оплата передбачена Університетом. Розмір та порядок такої оплати не є предметом цього договору.
7. Університет має право на відтворення Твору або його частин в електронній та друкованій формах, на виготовлення копій, постійне архівне зберігання Твору, розповсюдження Твору у мережі Інтернет, репозиторіях, наукометричних базах, комерційних мережах, у тому числі за грошову винагороду від третіх осіб.
8. Співавтори гарантують, що рукопис Твору не використовує твори, авторські права на які належать третім особам.
9. Співавтори Твору гарантують, що на момент надання рукопису Твору до Редакції майнові права на Твір належать лише їм, ні повністю, ні в частині нікому не передані (не відчужені), не є предметом застави, судового спору або претензій з боку третіх осіб.
10. Твір не може бути розміщений на сайтах Університету, якщо він порушує права людини на таємницю її особистого і сімейного життя, завдає шкоди громадському порядку та здоров’ю.
11. Твір може бути відкликаний Редакцією з сайтів Університету, бібліотек та електронних баз, де він був розміщений Редакцією, у випадках виявлення порушень етики авторів та дослідників, без будь-якого відшкодування збитків Співавторів. На момент подачі рукопису до Редакції та всіх етапів його редагування та рецензування, рукопис не має бути вже опублікованим або поданим до інших редакцій.
12. Передаване за цим Договором право поширюється на територію України та зарубіжних країн.
13. Правами Співавторів є вимога зазначати їх імена на всіх екземплярах Твору чи під час будь-якого його публічного використання чи публічного згадування про Твір; вимога збереження цілісності Твору; законна протидія будь-якому перекрученню чи іншому посяганню на Твір, що може нашкодити честі і репутації Співавторів.
14. Співавтори мають право контролю своїх особистих немайнових прав шляхом ознайомлення з текстом (змістом) і формою Твору перед його публікацією на сайтах Університету, при передачі його поліграфічному підприємству для тиражування чи при використанні Твору іншими способами.
15. За Співавторами, окрім непереданих за цим Договором майнових прав та із урахуванням невиключного характеру переданих за цим Договором прав, зберігаються майнові права на доопрацювання Твору та на використання окремих частин Твору у створюваних Співавторами інших творів.
16. Співавтори зобов’язані повідомити Редакцію про всі помилки в Творі, виявлені ними самостійно після публікації Твору, і вжити всіх заходів до якнайшвидшої ліквідації таких помилок.
17. Університет зобов'язується вказувати імена Співавторів на всіх екземплярах Твору під час будь-якого публічного використання Твору. Перелік Співавторів може бути скорочений за правилами формування бібліографічних описів, визначених Університетом або третіми особами.
18. Університет зобов'язується не порушувати цілісність Твору, погоджувати з Відповідальним Автором усі зміни, внесені до Твору у ході переробки і редагування.
19. У випадку порушення своїх зобов'язань за цим Договором його сторони несуть відповідальність, визначену цим Договором та чинним законодавством України. Всі спори за Договором вирішуються шляхом переговорів, а якщо переговори не вирішили спору – у судах міста Харкова.
20. Сторони не несуть відповідальності за порушення своїх зобов'язань за цим Договором, якщо воно сталося не з їх вини. Сторона вважається невинуватою, якщо вона доведе, що вжила всіх залежних від неї заходів для належного виконання зобов'язання.
21. Співавтори несуть відповідальність за правдивість викладених у Творі фактів, цитат, посилань на законодавчі і нормативні акти, іншу офіційну документацію, наукову обґрунтованість Твору, всі види відповідальності перед третіми особами, що заявили свої права на Твір. Співавтори відшкодовують Університету усі витрати, спричинені позовами третіх осіб про порушення авторських та інших прав на Твір, а також додаткові матеріальні витрати, пов'язані з усуненням виявлених недоліків.