FEATURES OF THE CLINICAL PICTURE OF DEPRESSIVE DISORDERS OF DIFFERENT REGISTERS IN UNIVERSITY STUDENTS
PDF (English)

Як цитувати

Vashkite, I., & Khaustov, M. (2019). FEATURES OF THE CLINICAL PICTURE OF DEPRESSIVE DISORDERS OF DIFFERENT REGISTERS IN UNIVERSITY STUDENTS. Inter Collegas, 6(2), 112-119. https://doi.org/10.35339/ic.6.2.112-119

Анотація

Features of the clinical picture of depressive disorders of different registers in university students

Vashkite I., Khaustov M.

In the course of work with the purpose of developing a complex pathopsychologically grounded system of psychotherapy and psychoprophylaxis for students of higher educational institutions with depressive disorders of affective (DDAR) and neurotic (DDNR) registers, a complex psychodiagnostic, psychometric, and clinical and psychopathological study of 200 students from various universities at the age of 17-24 was conducted. According to the results of the study, it was revealed that the effect of factors related to the start of studies at the university results in the highest probability of depressive disorders of the neurotic register among younger students. Students of senior years are maximally adapted to the conditions of study; therefore, the incidence of these disorders, both clinical and subclinical, is average among them, whereas in senior years there is an increase in the incidence of depressive disorders of the affective register. The article also presents the diagnostic results of studying the emotional sphere of students, the syndromological structure of depressive disorders of both registers, and formulated recommendations on the diagnosis and treatment of patients with depressions in the primary medical system.

Keywords: depressive reactions, diagnosis, primary care, students, treatment.

 

Резюме

Особливості клінічної картини депресивних розладів різних регістрів у студентів ВНЗ.

Вашкіте І.Д., Хаустов М.М.

В ході роботи з метою розробки комплексної патопсихологічно обґрунтованої системи психотерапії та психопрофілактики депресивних розладів афективного (ДРАР) і невротичного регістрів (ДРНР) у студентів вищих навчальних закладів було проведено комплексне психодіагностичне, психометричне і клініко-психопатологічне дослідження 200 студентів різних ВНЗ у віці 17-24 років. 

За результатами проведеного дослідження було виявлено, що дія факторів, пов'язаних з початком навчання у ВНЗ, призводить до найбільшої ймовірності формування депресивних розладів невротичного регістру у студентів молодших курсів. Студенти середніх курсів максимально адаптовані до умов навчання, тому частота зазначених розладів як клінічного, так і субклінічного рівня серед них середня, тоді як на старших курсах спостерігається хвиля зростання виникнення депресивних розладів афективного регістру. У статті також наведені діагностичні результати дослідження емоційної сфери студентів, синдромологічна структура депресивних розладів обох регістрів, сформульовані рекомендації щодо діагностики та лікування хворих з депресіями в системі первинної медичної ланки.

Ключові слова: депресивні реакції, діагностика, лікування, первинна медична ланка, студенти.

 

Резюме

Особенности клинической картины депрессивных расстройств разных регистров у студентов ВУЗов.

Вашките И.Д., Хаустов М.Н.

В ходе работы с целью разработки комплексной патопсихологически обоснованной системы психотерапии та психопрофилактики депрессивных расстройств аффективного (ДРАР) и невротического регистров (ДРНР) у студентов высших учебных заведений было проведено комплексное психодиагностическое, психометрическое и клинико-психопатологическое исследование 200 студентов различных ВУЗов в возрасте 17-24 лет. По результатам проведенного исследование было выявлено, что действие факторов, связанных с началом обучения в ВУЗе, приводит к наибольшей вероятности формирования депрессивных расстройств невротического регистра у студентов младших курсов. Студенты средних курсов максимально адаптированы к условиям обучения, поэтому частота указанных расстройств как клинического, так и субклинического уровня среди них средняя, тогда как на старших курсах наблюдается волна роста возникновения депрессивных расстройств аффективного регистра. В статье также приведены диагностические результаты исследования эмоциональной сферы студентов, синдромологическая структура депрессивных расстройств обоих регистров, сформулированы рекомендации по диагностике и лечению больных с депрессиями в системе первичного медицинского звена.

Ключевые слова: депрессивные реакции, диагностика, лечение, первичное медицинское звено, студенты.

https://doi.org/10.35339/ic.6.2.112-119
PDF (English)

Посилання

Lavrentjeva, N. A. (2008) Vujavlenie urovnya nevrotizacii i narushenija adaptacii k uchebnomy process cnudentov Voronezhskoj gosudarstvennoj medicinskoj akademii [Identification of the level of neuroticism and violation of adaptation to the educational process of students of the Voronezh State Medical Academy]. Problemu zdorovjesberezhenia shkolnikov i studentov. Novue naychnue tendencii v medicine i farmacii, pp. 257–59.

Maruta N., Semikina O., Maluta L. (2011) Kognituvno-bihevioralna terapia pru likyvanni depresuvnuh poryshenj [Cognitive-behavioral therapy in the treatment of depressive disorders]. Tavricheskij zhurnal psihiatrii, 12 (52), pp. 32–33.

Hawton, K., Bergen H., Mahadevan Su (2012). Suicide and deliberate self-harm in Oxford University students over a 30-year period. Social Psychiatry and Psychiatric Epidemiology, Vol. 47, 1 1, pp. 43–51. 4. Mykhaylov B. (2006). Sovremennoe sostojanie problem depressivnuh rasstrojstv [The current state of the problem of depressive disorders]. Problemu meduchnoi nayku ta osvitu, 12, pp. 65–69.

Pidkorutov V., Serikov O., Djachenko L., Sazonov S., Skrunnuk O. (2009). Faktoru, sho v najbilshomy stypeni vpluvajytj na pokaznuku vrahovanoi zahvoryvanosti ta poshurenosti psuhichnuh rozladiv sered naselennya Ukrainu [Factors that have the greatest impact on the indicators of the estimated incidence and prevalence of mental disorders among the Ukrainian population]. Ukrainskij visnuk psihonevrologii, Vol. 17, 12 (59), pp. 51–57.

Hobzej M., Voloshin P., Maruta N., Zinchenko O., Petrichenko O., Djachenko L. (2012). Stan psuhichnogo zdorovja naselelnnya ta perspektuvu rozvutky psuhiatruchnoi dopomogu v Ukraini [The state of mental health and the prospects for the development of psychiatric care in Ukraine]. Ukrainskij visnuk psuhonevrologii, Vol. 20, 1. 3 (72), pp. 13–18.

Eskin M., Voracek M., Stieger St. (2011) A cross-cultural investigation of suicidal behavior and attitudes in Austrian and Turkish medical students. Social Psychiatry and Psychiatric Epidemiology, Vol. 46, 1 9, pp. 813–823.

Mishiev V., Pyshkareva T., Kyshnir J., Blazhevich J., Ershova E., Osadchaja G. (2011). Depressivnue rasstrojstva v stryktyre sindroma hronicheskoj ystalosti y zhenchin reprodyktivnogo vozrasta: klinika I principu terapii [Depressive disorders in the structure of chronic fatigue syndrome in women of reproductive age: clinic and treatment principles.]. Perinatologia ta pediatria, 1 4, pp. 111–113.

Hobzej M., Voloshin P., Maruta N. (2010). Socialno-orientovana psuhiatruchna dopomoga v Ukraini: problemu ta rishennya [Socially-oriented psychiatric care in Ukraine: problems and solutions]. Ukrainskij visnuk psihonevrologii, Vol. 18, 13 (64), pp. 10–14.

Zhdanova M., Kolyakova O., Zinchenko O., Maruta N. (2009). Stan i perspektuvu rozvutky psuhiatruchnoi slyzhbu v Ukraini [Status and prospects of development of psychiatric service in Ukraine]. Ukrainskij visnuk psihonevrologii, Vol. 17, 1. 2 (59), pp. 6–9.

Jyrjeva L. (2004). Rasprostranennostj I vurazhennostj sindroma vugoranija y vrachej-psihiatrov v Ukraine [The prevalence and severity of burnout syndrome among psychiatrists in Ukraine]. Zhyrnal psihiatrii I medicinskoj psihologii, 14, pp. 184–185.

Napreenko O. (2002). Depresii ta truvoga v zagaljnij meduchnij praktuci (socialjni, diagnostuchni ta likyvaljno-profilaktuchni aspektu) [Depression and anxiety in general medical practice (social, diagnostic and therapeutic and preventive aspects)]. Visnuk psuhiatrii ta psuhofarmakologii, 11, pp. 7–12.

Mishuev V. (2004). Sychasni depresuvni rozladu. Kerivnuctvo dlya likariv [Modern depressive disorders. Guide for doctors]. Lviv, 208 p.

Gavenko V., Sinajko V., Sokolova I. (2001). Organizacija I oput rabotu psihologicheskoj slyzhbu v vyze [Organization and experience of the psychological service at the university] Materialu Plenymy yaykovo-praktuchnogo tovarustva nevrologiv, psuhiatriv ta narkologiv Ukrainu, Ternopilj: Ukrmedkniga, pp. 40–44.

Kozhuna A., Gajchyk L., Zelenskaja E. (2011). Narushenie adaptacii stydentov mladshih kursov k ychebnoj dejateljnosti v vyze III–IV urovnej akkreditacii [Violation of the adaptation of undergraduate students to educational activities at a higher educational institution of III–IV accreditation levels]. Meduchna psuhologija, 1 1, pp. 37–39.

Korostij V. (2011). Kognitivnaja psihoterapija v lechenii trevozhnuh i depressivnuh rasstrojstv y moloduh lic s psihosomaticheskimi zabolevanijami [Cognitive psychotherapy in the treatment of anxiety and depressive disorders in young people with psychosomatic diseases]. Medicinskaja psihologija, 1 2, pp. 76–80.

Bayram N., Bilgel N. (2008). The prevalence and socio-demographic correlations of depression, anxiety and stress among a group of university students. Social Psychiatry and Psychiatric Epidemiology. Vol. 43, 1 8, pp. 667–672.

Beck A. T. et al. (1961). An Inventory for Measuring Depression. Archives of general psychiatry. Vol. 4. 1. 6. pp. 561–571.

Hamilton M. (1960). A rating scale for depression. J Neural Neurosurg Psychiatry. Vol. 23, pp. 56–62.

Montgomery S.A., Asberg M. (1979). "A new depression scale designed to be sensitive to change". British Journal of Psychiatry. 134 (4). pp. 382–89.

Eysenck H.J., Eysenck S.B.G. (1968) Manual of the Eysenck Personality Inventory (EPI). London: University of London Press.

Buss A. H., Durkee A. (1957). An inventory for assessing different kinds of hostility. Journal of Consulting Psychology. Vol 21. pp. 343–348.

Gybler E. (1978). Vuchisliteljnue metodu analiza I raspoznavanija patologicheskih processov [Computational methods of analysis and recognition of pathological processes]. Leningrad: Medicina, Leningradskoe otdelenie, 296 p.

Teaching students with mental health disorders: resources for teachers. Depression. (2001) National Library of Canada Cataloguing in Publication. Vol. 2. 48 P.

Ebert D.D., Buntrock C., Mortier P., Auerbach R., Weisel K.K., Kessler R.C., .... Bruffaerts R. (2019). Prediction of major depressive disorder onset in college students. Pub.Med. Depress Anxiety. 36(4). pp. 294–304. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6519292/

Strizhev V. À., Bojko Å. Î., Lozhnikova L. Å., Zajceva Î. G. (2016). Trevozhno-depressivnue rasstrojstva v medicinskoj studencheskoj srede. [Anxiety-depressive disorders in the medical student environment]. Kubanskij naychnuj medicinskij vestnik. 1 2 (157). C. 126–131.

Tumutova E. Ch., Dyrinova A. B., Strambovskaja N. N. (2008). Trevozhno-depressivnue rasstrojstva y stydentov medicinskogo faculteta BGY. [Anxiety-depressive disorders in medical students of BSU]. Bulletenj VSNC SO RAMN. 13 (61). pp. 147–148.

Klein N. D., Kotov R., Bufferd J. S. (2011). Personality and Depression: Explanatory Models and Review of the Evidence. Annu Rev Clin Psychol. Vol. 7. pp. 269–295.

Kosterman R., Hawkins J. D., Mason W. A., Herrenkohl T. I., Lengua L. J., McCauley E. J. (2009) Assessment of Behavior Problems in Childhood and Adolescence as Predictors of Early Adult Depression. Psychopathol Behav Assess. Vol. 32(1). pp.118–127.

Ingoldsby E. M., Kohl G. O., McMahon R. J., Lengua L. (2006). Conduct problems, depressive symptomatology and their co-occurring presentation in childhood as predictors of adjustment in early adolescence. J Abnorm Child Psychol. Vol. 34. pp. 603–621.

Lonigro A., Schneider B. H., Laghi F., Baiocco R., Pallini S., Brunner T. (2015). Is cyberbullying related to trait or state anger? Child Psychiatry Hum Dev. Vol. 46. pp. 445–454.

Quinn C. A., Rollock D., Vrana S. R. (2014). A test of Spielberger's state-trait theory of anger with adolescents. Five hypotheses. Emotion. Vol. 14. pp. 74–84.

Llorca A., Malonda E., Samper P. (2016). The role of emotions in depression and aggression. Med Oral Patol Oral Cir Bucal. Vol. 21(5). pp. 559–564.

Mykhaylov B. (2012). Sovremennaja modifikacija metodov autigennoj trenirovki [Modern modification of autogenic training methods]. Materialy nauchno-prakticheskij konferencii s mezdunarodnum ychastiem, posvyashennoj 150-letijy kyrorta "Berezovskije mineralnue vodu" I 50-letijy kafedru psihoterapii HMAPO, Vol. 2, pp. 157–160.

"Inter Collegas" є журналом відкритого доступу: всі статті публікуються у відкритому доступі без періоду ембарго, на умовах ліцензії Creative Commons Attribution ‒ Noncommercial ‒ Share Alike (CC BY-NC-SA, з зазначенням авторства ‒ некомерційна ‒ зі збереженням умов); контент доступний всім читачам без реєстрації з моменту його публікації. Електронні копії архіву журналів розміщені у репозиторіях ХНМУ та Національної бібліо­теки ім. В.І. Вернадського.

Подача рукопису до редакції означає згоду всіх співавторів на такі умови використання їх твору:

1. Цей Договір про передачу прав на використання твору від Співавторів видавцю (далі Договір) укладений між всіма Співавторами твору, в особі Відповідального автора, та Харківським національним медичним університетом (далі Університет), в особі уповноваженого представника Редакції наукових журналів (далі Редакції).
2. Цей Договір є договором приєднання у розумінні п.1 ст. 634 Цивільного кодексу України: тобто є договором, «умови якого встановлені однією із сторін у формулярах або інших стандартних формах, який може бути укладений лише шляхом приєднання другої сторони до запропонованого договору в цілому. Друга сторона не може запропонувати свої умови договору». Стороною, що встановила умови цього договору, є Університет.
3. Якщо авторів більше одного, автори обирають Відповідального автора, який спілкується із Редакцією від свого імені та від імені всіх Співавторів щодо публікації письмового твору наукового характеру (статті або рецензії, далі Твору).
4. Договір починає свою дію від моменту подачі рукопису Твору Відповідальним автором до Редакції, що підтверджує наступне:
4.1. всі Співавтори Твору ознайомлені та згодні з його змістом, на всіх етапах рецензування та редагування рукопису та існування опублікованого Твору;
4.2. всі Співавтори Твору ознайомлені та згодні з умовами цього Договору.
5. Опублікований Твір знаходиться в електронному вигляді у відкритому доступі на сайтах Університету та будь-яких сайтах та в електронних базах, в яких Твір розміщений Університетом, та доступний читачам на умовах ліцензії "Creative Commons (Attribution NonCommercial Sharealike 4.0 International)" або більш вільних ліцензій "Creative Commons 4.0".
6. Відповідальний автор передає, а Університет одержує невиключне майнове право на використання Твору шляхом розміщення останнього на сайтах Університету на весь строк дії авторського права. Університет приймає участь у створенні остаточної версії Твору шляхом рецензування та редагування рукопису статті або рецензії, наданої Редакції Відповідальним автором, перекладу Твору на будь-які мови. За участь Університету у доопрацюванні Твору Співавтори згодні оплатити рахунок, виставлений їм Університетом, якщо така оплата передбачена Університетом. Розмір та порядок такої оплати не є предметом цього договору.
7. Університет має право на відтворення Твору або його частин в електронній та друкованій формах, на виготовлення копій, постійне архівне зберігання Твору, розповсюдження Твору у мережі Інтернет, репозиторіях, наукометричних базах, комерційних мережах, у тому числі за грошову винагороду від третіх осіб.
8. Співавтори гарантують, що рукопис Твору не використовує твори, авторські права на які належать третім особам.
9. Співавтори Твору гарантують, що на момент надання рукопису Твору до Редакції майнові права на Твір належать лише їм, ні повністю, ні в частині нікому не передані (не відчужені), не є предметом застави, судового спору або претензій з боку третіх осіб.
10. Твір не може бути розміщений на сайтах Університету, якщо він порушує права людини на таємницю її особистого і сімейного життя, завдає шкоди громадському порядку та здоров’ю.
11. Твір може бути відкликаний Редакцією з сайтів Університету, бібліотек та електронних баз, де він був розміщений Редакцією, у випадках виявлення порушень етики авторів та дослідників, без будь-якого відшкодування збитків Співавторів. На момент подачі рукопису до Редакції та всіх етапів його редагування та рецензування, рукопис не має бути вже опублікованим або поданим до інших редакцій.
12. Передаване за цим Договором право поширюється на територію України та зарубіжних країн.
13. Правами Співавторів є вимога зазначати їх імена на всіх екземплярах Твору чи під час будь-якого його публічного використання чи публічного згадування про Твір; вимога збереження цілісності Твору; законна протидія будь-якому перекрученню чи іншому посяганню на Твір, що може нашкодити честі і репутації Співавторів.
14. Співавтори мають право контролю своїх особистих немайнових прав шляхом ознайомлення з текстом (змістом) і формою Твору перед його публікацією на сайтах Університету, при передачі його поліграфічному підприємству для тиражування чи при використанні Твору іншими способами.
15. За Співавторами, окрім непереданих за цим Договором майнових прав та із урахуванням невиключного характеру переданих за цим Договором прав, зберігаються майнові права на доопрацювання Твору та на використання окремих частин Твору у створюваних Співавторами інших творів.
16. Співавтори зобов’язані повідомити Редакцію про всі помилки в Творі, виявлені ними самостійно після публікації Твору, і вжити всіх заходів до якнайшвидшої ліквідації таких помилок.
17. Університет зобов'язується вказувати імена Співавторів на всіх екземплярах Твору під час будь-якого публічного використання Твору. Перелік Співавторів може бути скорочений за правилами формування бібліографічних описів, визначених Університетом або третіми особами.
18. Університет зобов'язується не порушувати цілісність Твору, погоджувати з Відповідальним Автором усі зміни, внесені до Твору у ході переробки і редагування.
19. У випадку порушення своїх зобов'язань за цим Договором його сторони несуть відповідальність, визначену цим Договором та чинним законодавством України. Всі спори за Договором вирішуються шляхом переговорів, а якщо переговори не вирішили спору – у судах міста Харкова.
20. Сторони не несуть відповідальності за порушення своїх зобов'язань за цим Договором, якщо воно сталося не з їх вини. Сторона вважається невинуватою, якщо вона доведе, що вжила всіх залежних від неї заходів для належного виконання зобов'язання.
21. Співавтори несуть відповідальність за правдивість викладених у Творі фактів, цитат, посилань на законодавчі і нормативні акти, іншу офіційну документацію, наукову обґрунтованість Твору, всі види відповідальності перед третіми особами, що заявили свої права на Твір. Співавтори відшкодовують Університету усі витрати, спричинені позовами третіх осіб про порушення авторських та інших прав на Твір, а також додаткові матеріальні витрати, пов'язані з усуненням виявлених недоліків.