Анотація
Вступ. Метою цього дослідження є вивчення моделей поведінки та досвіду студентів під час навчання/роботи, в залежності від їх походження та загальних стресуючих умов.
Методи: були оцінені елементи і моделі поведінки (AVEM), пов’язані із навчанням і роботою, серед 194 студентів (41,8% жінок, 58,2% чоловіків, 58,7% німецьких та 41,3% іноземних студентів). Було враховано чотири потенційно стресових умови.
Результати: лише серед 14% іноземних та 45% німецьких студентів були виявлені моделі ризикованої поведінки і досвіду, пов’язаних з роботою. Поведінка та патерни досвіду, пов’язані з навчанням/роботою, залежать від походження студентів. Ресурси під час навчання були значно вищими у студентів німецького походження.
Висновки: Необхідне посилення ресурсів, пов'язаних із навчанням, що можна розглядати як конкурентну перевагу при виборі місця навчання.
Посилання
References
Fang, J.; Zhai, J. Abdulrahman Al-Youbi, Adnan Zahed, William Tierney (ed): Successful global collaborations in higher education institutions. Higher Education 2020, 80, 597–599, doi:10.1007/s10734-019-00493-2.
Kirsch, A.-S.; Laemmert, P.; Tittlbach, S. Health demands and resources of students. A study with students of Sports, Business and Law. Prävention und Gesundheitsförderung 2017, 12, 181–188, doi:10.1007/s11553-017-0584-3.
Schäfer, A. Mental stress during studies: data, facts, fields of action - an overview. Kunstakademie Düsseldorf, October 7, 2013.
Braun, M.; Laging, M.; Heidenreich, T.; Ganz, T. Health reporting at Esslingen University of Applied Sciences using the example of the study "Living and processing stress among students. Gesundheitswesen 2014, 76, A15, doi:10.1055/s-0034-1386865.
Böckelmann, I.; Seibt, R. Methods for the indication of predominant mental workload and strain at work - possibilities for the corporate practice. Zeitschrift für Arbeitswissenschaft 2011, 65, 205–222, doi:10.1007/BF03373839.
Auerbach, R.P.; Alonso, J.; Axinn, W.G.; Cuijpers, P.; Ebert, D.D.; Green, J.G.; Hwang, I.; Kessler, R.C.; Liu, H.; Mortier, P.; et al. Mental disorders among college students in the World Health Organization World Mental Health Surveys. Psychol. Med. 2016, 46, 2955–2970, doi:10.1017/S0033291716001665.
Buchwald, P.; Hobfoll, S.E. Die Theorie der Ressourcenerhaltung: Implikationen für Stress und Kultur. In Handbuch Stress und Kultur: Interkulturelle und kulturvergleichende Perspektiven; Ringeisen, T., Genkova, P., Leong, F.T.L., Eds.; Springer Fachmedien Wiesbaden: Wiesbaden, 2020; pp 1–13, ISBN 978-3-658-27825-0.
Becker, P.; Schulz, P.; Schlotz, W. Persönlichkeit, chronischer Stress und körperliche Gesundheit. Zeitschrift für Gesund-heitspsychologie 2004, 12, 11–23, doi:10.1026/0943-8149.12.1.11.
Lörz, M.; Schindler, S. Gender differences in the transfer to higher education. In Gender-specific educational inequalities.; Hadjar, A., Ed.; VS Verlag für Sozialwissenschaften: Wiesbaden, 2011.
Ways to a healthy university: A practical guide; Faller, G.; Schnabel, E.P., Eds., 1. Auflage; Edition Sigma: Berlin, 2006.
Kek, B.; Buchanan, J.; Adisesh, A. An Introduction to Occupational Medicine Using a Team-Based Learning Methodology. Journal of Occupational and Environmental Medicine 2019, 61.
Herrmann, A. Continuing education courses in Germany's tertiary education system after the Bologna reform. Dissertation; Friedrich-Schiller-Universität, Jena, 2017.
Grützmacher, J.; Gusy, B.; Lesener, T.; Sudheimer, S.; Willige, J. Health of Students in Germany 2017. A cooperative project between the German Center for Higher Education and Science Research, Freie Universität Berlin, and Techniker Krank-enkasse. Available online: https://www.ewi-psy.fu-berlin.de/einrichtungen/arbeitsbereiche/ppg/bwb-2017/_inhaltselemente/faktenblaetter/ Ge-samtbericht-Gesundheit-Studierender-in-Deutschland-2017.pdf (accessed on 17 July 2020).
Herbst, U.; Voeth, M.; Eidhoff, A.T.; Müller, M.; Stief, S. Student stress in Germany - an empirical study; AOK-Bundesverband: Berlin, 2013.
Weinert, A.B. Organizational psychology: a textbook; Beltz/Psychologie Verlags Union: Weinheim, 1998, ISBN 9783621273992.
Fabianek, M. Which attributes influence the success of the studies? Diploma; Friedrich-Alexander-Universität, Erlan-gen-Nürnberg, 2004.
Stock, C. How important is health for the academic achievement of students? Prävention und Gesundheitsförderung 2017, 12, 230–233, doi:10.1007/s11553-017-0609-y.
Faller, G. Health at university: conditions and resources. In Ways to a healthy university: A practical guide, 1. Auflage; Faller, G., Schnabel, E.P., Eds.; Edition Sigma: Berlin, 2006; pp 49–57.
Tervooren, N. Compensation and coping with stress of students. Master thesis; Hochschule Neubrandenburg, Neu-brandenburg, 2016.
Schaarschmidt, U.; Fischer, A.W. Work-related behaviour and experience patterns. Test instructions; Dr.G.Schuhfried GmbH: Mödling, 2004.
Schaarschmidt, U. AVEM - A personality diagnostic tool for occupational rehabilitation. In Diagnostik - Weichenstellung für den Reha-Verlauf; Arbeitskreis Klinische Psychologie in der Rehabilitation BDP, Ed.; Deutscher Psychologen Verlag GmbH: Bonn, 2006; pp 59–82.
Zimmermann, L.; Unterbrink, T.; Pfeifer, R.; Wirsching, M.; Rose, U.; Stößel, U.; Nübling, M.; Buhl-Grießhaber, V.; Frommhold, M.; Schaarschmidt, U.; et al. Mental health and patterns of work-related coping behaviour in a German sample of student teachers: a cross-sectional study. International Archives of Occupational and Environmental Health 2012, 85, 865–876, doi:10.1007/s00420-011-0731-7.
Michel, S., Sonntag, U., Hungerland, E., Nasched, M., Schluck, S., Sado, F.; Bergmüller, A. Health promotion at German universities: Results of an empirical study; Verlag für Gesundheitsförderung.: Grafling, 2018.
Gusy, B.; Lohmann, K.; Marcus, K. Are bachelor/master students more burned out? Prävention und Gesundheitsförderung 2012, 7, 237–245, doi:10.1007/s11553-012-0358-x.
Ackermann, E. Primärprävention im Rahmen der Psychotherapeutischen Studentenberatung am Hochschulstandort Magdeburg. Available online: https://www.ovgu.de/unimagdeburg_media/Organisation/Beauftragte/Betriebliches+Gesundheitsmanagement/Angebote/Veranstaltungsreihe+Gesunde+Hochschule/110622_3_+Treffen/Pr%c3%a4sentation+Dr_+Evelin+Ackermann-p-47642.pdf.
Ackermann, E.; Haase, J.; Gadisa, S. Annual report 2017: Psychosocial student counselling at the university location Magdeburg.
Thielmann, B.; Ackermann, E.; Frommer, J.; Böckelmann, I. Evaluation of a stress management course for students. Prävention und Gesundheitsförderung 2010, 5, 282–288, doi:10.1007/s11553-010-0230-9.
Darius, S.; Bunzel, K.; Ciechanowicz, E.; Böckelmann, I. Mental health during student teacher. Prävention und Gesund-heitsförderung 2020, in press, doi:10.1007/s11553-020-00809-6.
Liu, J.J.W.; Ein, N.; Gervasio, J.; Battaion, M.; Reed, M.; Vickers, K. Comprehensive meta-analysis of resilience interven-tions. Clin. Psychol. Rev. 2020, 82, 101919, doi:10.1016/j.cpr.2020.101919.
Ludolph, P.; Kunzler, A.M.; Stoffers-Winterling, J.; Helmreich, I.; Lieb, K. Interventions to Promote Resilience in Cancer Patients. Dtsch Arztebl International 2019, 116, 865–872, doi:10.3238/arztebl.2019.0865.
Bittmann, F. When problems just bounce back: about the relation between resilience and academic success in German tertiary education. SN Social Sciences 2021, 1, 65, doi:10.1007/s43545-021-00060-6.
Gülen, Ș. Zusammenfassung und Ausblick. In Lehramtsstudium mit Migrationshintergrund: Einflussfaktoren auf die Studienfachentscheidung und den Studienverlauf; Gülen, Ș., Ed.; Springer Fachmedien Wiesbaden: Wiesbaden, 2021; pp 211–230, ISBN 978-3-658-32882-5.
Bíró, É.; Ádány, R.; Kósa, K. Mental health and behaviour of students of public health and their correlation with social support: a cross-sectional study. BMC Public Health 2011, 11, 871, doi:10.1186/1471-2458-11-871.
Ramm, M.; Multrus, F.; Bargel, T.; Schmidt, M. Study situation and student orientation. 12. student survey at universities and universities of applied sciences; Bundesministerium für Bildung und Forschung: Konstanz, 2014.
Patton, G.C.; Sawyer, S.M.; Santelli, J.S.; Ross, D.A.; Afifi, R.; Allen, N.B.; Arora, M.; Azzopardi, P.; Baldwin, W.; Bonell, C.; et al. Our future: a Lancet commission on adolescent health and wellbeing. Lancet 2016, 387, 2423–2478, doi:10.1016/S0140-6736(16)00579-1.
Daeppen, J.-B.; Fortini, C.; Bertholet, N.; Bonvin, R.; Berney, A.; Michaud, P.-A.; Layat, C.; Gaume, J. Training medical students to conduct motivational interviewing: a randomized controlled trial. Addiction Science & Clinical Practice 2012, 7, A96, doi:10.1186/1940-0640-7-S1-A96.
Zhang, J.; Liu, Y.; Sun, L. Psychological strain and suicidal ideation: A comparison between Chinese and US college stu-dents. Psychiatry Res. 2017, 255, 256–262, doi:10.1016/j.psychres.2017.05.046.
Semsarian, C.R.; Rigney, G.; Cistulli, P.A.; Bin, Y.S. Impact of an Online Sleep and Circadian Education Program on University Students’ Sleep Knowledge, Attitudes, and Behaviours. International Journal of Environmental Research and Public Health 2021, 18, doi:10.3390/ijerph181910180.
Weber, J.; Skodda, S.; Muth, T.; Angerer, P.; Loerbroks, A. Stressors and resources related to academic studies and im-provements suggested by medical students: a qualitative study. BMC Med. Educ. 2019, 19, 312, doi:10.1186/s12909-019-1747-z.
Toscos, T.; Carpenter, M.; Drouin, M.; Roebuck, A.; Kerrigan, C.; Mirro, M. College Students' Experiences with, and Willingness to Use, Different Types of Telemental Health Resources: Do Gender, Depression/Anxiety, or Stress Levels Matter? Telemed. J. E Health 2018, 24, 998–1005, doi:10.1089/tmj.2017.0243.
"Inter Collegas" є журналом відкритого доступу: всі статті публікуються у відкритому доступі без періоду ембарго, на умовах ліцензії Creative Commons Attribution ‒ Noncommercial ‒ Share Alike (CC BY-NC-SA, з зазначенням авторства ‒ некомерційна ‒ зі збереженням умов); контент доступний всім читачам без реєстрації з моменту його публікації. Електронні копії архіву журналів розміщені у репозиторіях ХНМУ та Національної бібліотеки ім. В.І. Вернадського.
Подача рукопису до редакції означає згоду всіх співавторів на такі умови використання їх твору:
1. Цей Договір про передачу прав на використання твору від Співавторів видавцю (далі Договір) укладений між всіма Співавторами твору, в особі Відповідального автора, та Харківським національним медичним університетом (далі Університет), в особі уповноваженого представника Редакції наукових журналів (далі Редакції).
2. Цей Договір є договором приєднання у розумінні п.1 ст. 634 Цивільного кодексу України: тобто є договором, «умови якого встановлені однією із сторін у формулярах або інших стандартних формах, який може бути укладений лише шляхом приєднання другої сторони до запропонованого договору в цілому. Друга сторона не може запропонувати свої умови договору». Стороною, що встановила умови цього договору, є Університет.
3. Якщо авторів більше одного, автори обирають Відповідального автора, який спілкується із Редакцією від свого імені та від імені всіх Співавторів щодо публікації письмового твору наукового характеру (статті або рецензії, далі Твору).
4. Договір починає свою дію від моменту подачі рукопису Твору Відповідальним автором до Редакції, що підтверджує наступне:
4.1. всі Співавтори Твору ознайомлені та згодні з його змістом, на всіх етапах рецензування та редагування рукопису та існування опублікованого Твору;
4.2. всі Співавтори Твору ознайомлені та згодні з умовами цього Договору.
5. Опублікований Твір знаходиться в електронному вигляді у відкритому доступі на сайтах Університету та будь-яких сайтах та в електронних базах, в яких Твір розміщений Університетом, та доступний читачам на умовах ліцензії "Creative Commons (Attribution NonCommercial Sharealike 4.0 International)" або більш вільних ліцензій "Creative Commons 4.0".
6. Відповідальний автор передає, а Університет одержує невиключне майнове право на використання Твору шляхом розміщення останнього на сайтах Університету на весь строк дії авторського права. Університет приймає участь у створенні остаточної версії Твору шляхом рецензування та редагування рукопису статті або рецензії, наданої Редакції Відповідальним автором, перекладу Твору на будь-які мови. За участь Університету у доопрацюванні Твору Співавтори згодні оплатити рахунок, виставлений їм Університетом, якщо така оплата передбачена Університетом. Розмір та порядок такої оплати не є предметом цього договору.
7. Університет має право на відтворення Твору або його частин в електронній та друкованій формах, на виготовлення копій, постійне архівне зберігання Твору, розповсюдження Твору у мережі Інтернет, репозиторіях, наукометричних базах, комерційних мережах, у тому числі за грошову винагороду від третіх осіб.
8. Співавтори гарантують, що рукопис Твору не використовує твори, авторські права на які належать третім особам.
9. Співавтори Твору гарантують, що на момент надання рукопису Твору до Редакції майнові права на Твір належать лише їм, ні повністю, ні в частині нікому не передані (не відчужені), не є предметом застави, судового спору або претензій з боку третіх осіб.
10. Твір не може бути розміщений на сайтах Університету, якщо він порушує права людини на таємницю її особистого і сімейного життя, завдає шкоди громадському порядку та здоров’ю.
11. Твір може бути відкликаний Редакцією з сайтів Університету, бібліотек та електронних баз, де він був розміщений Редакцією, у випадках виявлення порушень етики авторів та дослідників, без будь-якого відшкодування збитків Співавторів. На момент подачі рукопису до Редакції та всіх етапів його редагування та рецензування, рукопис не має бути вже опублікованим або поданим до інших редакцій.
12. Передаване за цим Договором право поширюється на територію України та зарубіжних країн.
13. Правами Співавторів є вимога зазначати їх імена на всіх екземплярах Твору чи під час будь-якого його публічного використання чи публічного згадування про Твір; вимога збереження цілісності Твору; законна протидія будь-якому перекрученню чи іншому посяганню на Твір, що може нашкодити честі і репутації Співавторів.
14. Співавтори мають право контролю своїх особистих немайнових прав шляхом ознайомлення з текстом (змістом) і формою Твору перед його публікацією на сайтах Університету, при передачі його поліграфічному підприємству для тиражування чи при використанні Твору іншими способами.
15. За Співавторами, окрім непереданих за цим Договором майнових прав та із урахуванням невиключного характеру переданих за цим Договором прав, зберігаються майнові права на доопрацювання Твору та на використання окремих частин Твору у створюваних Співавторами інших творів.
16. Співавтори зобов’язані повідомити Редакцію про всі помилки в Творі, виявлені ними самостійно після публікації Твору, і вжити всіх заходів до якнайшвидшої ліквідації таких помилок.
17. Університет зобов'язується вказувати імена Співавторів на всіх екземплярах Твору під час будь-якого публічного використання Твору. Перелік Співавторів може бути скорочений за правилами формування бібліографічних описів, визначених Університетом або третіми особами.
18. Університет зобов'язується не порушувати цілісність Твору, погоджувати з Відповідальним Автором усі зміни, внесені до Твору у ході переробки і редагування.
19. У випадку порушення своїх зобов'язань за цим Договором його сторони несуть відповідальність, визначену цим Договором та чинним законодавством України. Всі спори за Договором вирішуються шляхом переговорів, а якщо переговори не вирішили спору – у судах міста Харкова.
20. Сторони не несуть відповідальності за порушення своїх зобов'язань за цим Договором, якщо воно сталося не з їх вини. Сторона вважається невинуватою, якщо вона доведе, що вжила всіх залежних від неї заходів для належного виконання зобов'язання.
21. Співавтори несуть відповідальність за правдивість викладених у Творі фактів, цитат, посилань на законодавчі і нормативні акти, іншу офіційну документацію, наукову обґрунтованість Твору, всі види відповідальності перед третіми особами, що заявили свої права на Твір. Співавтори відшкодовують Університету усі витрати, спричинені позовами третіх осіб про порушення авторських та інших прав на Твір, а також додаткові матеріальні витрати, пов'язані з усуненням виявлених недоліків.