Анотація
Kozhyna H., Marakushyn D., Zelenska K., Khaustov M., Zelenska G.
In the course of work with the purpose of studying the psychophysiological features of adaptation disorders in students of medical University had conducted comprehensive psychodiagnostic and psychophysiological examination of 603 students of Kharkiv national medical University, of both sexes, aged between 17 and 24 years.
As shown by the results of the evaluation of students ' adaptation to educational activity and 4.5% of the surveyed students revealed a high level of maladjustment, 13.3% higher, at 36,2% - moderate in 20.2% - low level of maladjustment; 25.8% in the absence of signs of maladjustment.
In the course of work systematizes the main manifestation of the states of maladjustment in medical students. Mental , manifested by deterioration of psychological well-being, growth, asthenia, anxiety and depressive disorders, decrease of activity, violation of interpersonal relations, increased intrapersonal conflicts. Psychophysiological, decreased mental performance, impaired memory, decrease in productivity of attention, fatigue, decreased speed of information processing, a greater period of sensorimotor reactions and a low level of coordination and significant deterioration of the described indicators is influenced by physical activity.
Keywords: students, maladjustment, psychological state, physiological state.
ІНДИВІДУАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ТА ФІЗІОЛОГІЧНІ ПРОЯВИ ДЕЗАДАПТАЦІЇ ДО НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.
Кожина Г.М., Маракушин Д.І., Зеленcька К.О., Хаустов М.М, Зеленська Г.М.
У ході робот из метою вивчення психофізіологічних особливостей розладів адаптації у студентів медичного університету було проведено комплексне психодіагностичне та психофізіологічне обстеження 603 студентів Харківського національного медичного університету, обох статей, у віці 17 - 24 років.
Як показали результати оцінки адаптації студентів до учбової діяльності у 4,5% обстежених студентів виявлено високий рiвень дезадаптацiї, у 13,3% - виражений, у 36,2% - помірний, у 20,2% - низькій рівень дезадаптації; у 25,8% - відсутність ознак дезадаптації.
У ході роботи систематизовано основні прояви станів дезадаптації у студентів медичного ВУЗу: Психічні, які проявляються погіршенням психологічного самопочуття, зростанням астенізації, тривожно – депресивними розладами, зніженням активності, порушенням міжособистісних відносин, посиленням внутрішньоособистісної конфліктності. Психофізіологічні, у зниженні розумової працездатності, порушення пам’яті, зниженні продуктивності уваги, підвищеної стомлюваності, зниженні швидкості переробки інформації, більшому періоді сенсомоторної реакції та низьких показниках координації та значним погіршенням описаних показників під впливом фізичного навантаження.
Ключові слова: студенти, дезадаптація, психологічний стан, психофізіологічний стан.
ИНДИВИДУАЛЬНО-ПСИХОЛОГИЧЕСКИЕ И ФИЗИОЛОГИЧЕСКИЕ ПРОЯВЛЕНИЯ ДЕЗАДАПТАЦИИ К УЧЕБНОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ.
Кожина А.М., Маракушин Д.И., Зеленская Е.А., Хаустов М.М, Зеленская А.Н.
В ходе работы с целью изучения психофизиологических особенностей расстройств адаптации у студентов медицинского университета было проведено комплексное психодиагностическое и психофизиологическое обследование 603 студентов Харьковского национального медицинского университета, обоих полов, в возрасте 17 - 24 лет.
Как показали результаты оценки адаптации студентов к учебной деятельности у 4,5% обследованных студентов выявлен высокий уровень дезадаптацiи, у 13,3% - выраженный, у 36,2% - умеренный, у 20,2% - низкий уровень дезадаптации; у 25,8% - отсутствие признаков дезадаптации.
В ходе работы систематизированы основные проявления состояний дезадаптации у студентов медицинского ВУЗа: Психические, которые проявляются ухудшением психологического самочувствия, ростом астенизации, тревожно - депрессивными расстройствами, снижением активности, нарушением межличностных отношений, усилением внутриличностной конфликтности. Психофизиологические - снижением умственной работоспособности, нарушением памяти, снижением продуктивности внимания, повышенной утомляемостью, снижением скорости переработки информации, большем периоде сенсомоторной реакции и низких показателях координации при значительном ухудшении описанных показателей под влиянием физической нагрузки.
Ключевые слова: студенты, дезадаптация, психологическое состояние, психофизиологическое состояние.
Посилання
Zoriy A.I. (2010). Vzaemozv’yazok osobistisnih ris studentiv-medikiv i pokaznikiv vegetativnoyi nervovoyi sistemi pid chas skladannya ispitiv. Medichna psihologiya, 1, 15-18.
Kokun O.M. (2005). Adaptation and adaptation possibilities of the person: applied aspects. Actual problems of psychology. Psychophysiology. Medical psychology. Genetic Psychology, Ed. SD Maximenko. Kiev, Ukraine: Millennium, 5(4), 77-85.
Arshava I.F. (2006). Human functional states in the process of adaptation to extreme conditions of activities (in the paradigm "personality-state"). Bulletin of the Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine: Pedagogy and psychology. Pedagogical press, 4 (53), 82- 90.
Kioseva O.V. (2016). Psihopatologicheskaya harakteristika emotsionalnoy sferyi u studentov mladshih kursov. Ukrayinskiy visnik psihonevrologiyi, 24, 1 (86), 60-63.
Kozhina G.M., Markova M.V., Grinevich E.G., Zelenska K.O. (2011). K probleme adaptatsionnogo sindroma studentov mladshih kursov VUZov III-IV urovney akkreditatsii. Arhiv psihitriyi, 17, 4 (67), 32-35.
Kozhina G.M., Gumenyuk L.M., Zelenskaya E.A. (2011). Psihoprofilaktika porushen adaptatsiyi pershokursnikiv do navchalnoyi diyalnosti u vischomu navchalnomu zakladi v umovah kreditno-modulnoyi sistemi osviti. Medichna psihologiya,4 (24), 78.
Sokolova I.M. (2007). Psychophysiological students’ adaptation mechanisms. Monograph. Kharkiv, Ukraine: KhMMU, 412.
Zelenska K.O. (2011). Sravnitelnyiy analiz osobennostey adaptatsii k uchebnoy deyatelnosti studentov pervokursnikov. Tavricheskiy zhurnal psihiatrii, 15, 2 (52), 22.
Lobunets G.Yu. (2012). Problema rozladiv psihichnoyi sferi studentIv, yaki mayut invaldnist. Medichna psihologiya, 4, 48-50.
Malahov P.S., Aseeva Yu.O., Haritonova A.S. (2016). Problemnist adaptatsiyi studentiv-medikiv. Medichna psihologiya, № 2, 3-5.
Volosovets O.P. (2006). The Strategy of European Integration Reform in Higher Medical Education of Ukraine. Problems of Medical Science and Education, 1, 5 - 12.
Markova M.V.(2010). Sistema psihogigieni ta psihoprofilaktiki porushennya funktsionuvannya studentskoyi sim’yi. Ukrayinskiy visnik psihonevrologiyi, 18, 3 (64), 133.
Pshuk N.G., Slobodyanyuk D.P. (2015). Rol psihosotsialnih chinnikiv v genezi sotsialnoyi dezadaptatsiyi u studentskoyi molodi. Ukrayinskiy visnik psihonevrologiyi, 23, 2 (83), 86-91.
Chaban O.S., Haustova O.O., Trachuk L.E. (2016). Shlyahi pidvischennya efektivnosti navchannya studentIv za spetsialnistyu «Medichna psihologiya». Medichna psihologiya, 1, 3-8.
"Inter Collegas" є журналом відкритого доступу: всі статті публікуються у відкритому доступі без періоду ембарго, на умовах ліцензії Creative Commons Attribution ‒ Noncommercial ‒ Share Alike (CC BY-NC-SA, з зазначенням авторства ‒ некомерційна ‒ зі збереженням умов); контент доступний всім читачам без реєстрації з моменту його публікації. Електронні копії архіву журналів розміщені у репозиторіях ХНМУ та Національної бібліотеки ім. В.І. Вернадського.