SCHOOL-AGE CHILDREN AWARENESS OF THE CAUSES OF OBESITY AND ITS HEALTH RLATED OUTCOMES
PDF (English)

Як цитувати

Chaychenko, T., Gonchar, M., Chumachenko, T., Klymenko, V., Samsonova, T., & Kharkova, M. (2019). SCHOOL-AGE CHILDREN AWARENESS OF THE CAUSES OF OBESITY AND ITS HEALTH RLATED OUTCOMES. Inter Collegas, 6(1), 12-15. https://doi.org/10.35339/ic.6.1.12-15

Анотація

SCHOOL-AGE CHILDREN AWARENESS OF THE CAUSES OF OBESITY AND ITS HEALTH RLATED OUTCOMES

Chaychenko T., Gonchar M., Chumachenko T., Klymenko V., Samsonenko T., Kharkova M.

Childhood obesity is a serious medical condition affecting children and adolescents that can be prevented by life style modification. Therefore, school-age children awareness of the causes of obesity and its health related outcomes is very important. Subjects Methods This work is a part of the complex project “Assessment of the current nutritional status, nutrition-related health problems in school-age children in Ukraine”. The total number of participants is 392 school-age children who were grouped by the age:primary school (75 children aged 6–9), secondary school (202 children aged 10–14) and high school (115 children aged 15–18). Original questionnaire was elaborated for the survey, consisting of both multiple choice questions and “open questions” that encouraged children to give their own idea with the purpose of understanding a real awareness of the problem. Answers to the open questions about the causes and effects of obesity were assessed. Results One third of respondents regardless of age (primary school, – 29.31%, secondary school – 29.21%, high school – 33.04%, p>0.05) understood that obesity can cause serious health problems and the most detrimental changes can occur in the cardiovascular system.It was established that self-controlled situations were named as the main causatives of the obesityby more than half of surveyed children (53.33% of primary school, 53.46% of secondary school children and 41.74% high school children, p>0.05). We established that less than 10% of children were not aware of the causes of obesity and possible outcomes. Meantime, 30% of respondents were not prone to give any answer. Conclusions: Regardless of age school-children are aware of health-related problems. Special education programs are necessary for all school-age children with the purpose of developing the responsibility for the health in their adult life

Key words: Obesity, causes of overweight, school-age children,social education program.

 

 УСВІДОМЛЕННЯ ДІТЬМИ ШКЛЬНОГО ВІКУ ПРИЧИН ТА НАСЛІДКІВ ОЖИРІННЯ, ЩО ПОВ'ЯЗАНІ ЗІ СТАНОМ ЗДОРОВ'Я

Чайченко Т., Гончарь М., Чумаченко Т., Клименко В., Самсоненко Т., Харькова М.

Ожиріння в дитячому віці є серйозним захворюванням, яке уражає дітей та підлітків, але яможе бути попереджено зміною стилю життя. Тому дуже важливо знати, ступень усвідомлення дітьми шкільного віку причин ожиріння та його наслідків, пов'язаних зі здоров'ям. Ця робота є частиною комплексного проекту «Оцінка нутріційного статусу та проблем, пов'язаних з харчуванням дітей шкільного віку в Україні». Загальна кількість учасників - 392 дітей шкільного віку, які були згруповані за віком: початкова школа (75 дітей у віці 6–9 років), середня школа (202 дитини віком 10–14 років) та старша школа (115 дітей у віці 15–18 років). Оригінальна анкета була розроблена для опитування та складається з питань типа вибору з декількох опці та «відкритих питань», які заохочували дітей давати свою власну відповідь з метою розуміння реальної обізнаності з проблеми. Оцінювалися відповіді на відкриті питання про причини та наслідки ожиріння. Третина респондентів незалежно від віку (початкова школа - 29,31%, середня школа - 29,21%, старша школа - 33,04%, p> 0,05) розуміють, що ожиріння може викликати суттєві проблеми зі здоров'ям та найбільш серйозні зміни можуть відбуватися у серцево-судинній системі. Встановлено, що самоконтрольовані ситуації були названі основними причинами ожиріння більш ніж половиною опитаних дітей (53,33% дітей початкової школи, 53,46% дітей середньої школи та 41,74% дітей старшої школи > 0,05). Ми встановили, що менше 10% дітей не усвідомлюють причини ожиріння та його можливі наслідки. Проте 30% респондентів не схильні надавати жодної відповіді. Отже, незалежно від віку школярі знають про проблеми, пов'язані зі здоров'ям, спричинені ожирінням. Спеціальні освітні програми необхідні для всіх дітей шкільного віку з метою розвитку відповідальності за здоров'я у дорослому житті.

Ключові слова: Ожиріння, причини надмірної ваги, діти шкільного віку, програми соціальної освіти

ОСОЗНАНИЕ ДЕТЬМИ ШКОЛЬНОГО ВОЗРАСТА ПРИЧИН И ПОСЛЕДСТВИЙ ОЖИРЕНИЯ, СВЯЗАННЫХ С СОСТОЯНИЕМ ЗДОРОВЬЯ

Чайченко Т., Гончарь М., Чумаченко Т., Клименко В., Самсоненко Т., Харькова М.

Ожирение в детском возрасте является серьезным заболеванием, которое поражает детей и подростков, но может быть предотвращено изменением образа жизни. Поэтому очень важно знать, степень осознания детьми школьного возраста причин ожирения и его последствий, связанных со здоровьем. Эта работа является частью комплексного проекта «Оценка нутриционного статуса и проблем, связанных с питанием детей школьного возраста в Украине». Общее количество участников - 392 детей школьного возраста, которые были сгруппированы по возрасту: начальная школа (75 детей в возрасте 6-9 лет), средняя школа (202 ребенка в возрасте 10-14 лет) и старшая школа (115 детей в возрасте 15-18 лет). Оригинальная анкета была разработана для опроса и состоит из вопросов типа выбора из нескольких опций «открытых вопросов», которые поощряли детей давать свой собственный ответ с целью понимания реальной осведомленности по проблеме. Оценивались ответы на открытые вопросы о причинах и последствиях ожирения. Треть респондентов независимо от возраста (начальная школа - 29,31%, средняя школа - 29,21%, старшая школа - 33,04%, p <0,05) понимают, что ожирение может вызвать существенные проблемы со здоровьем и наиболее серьезные изменения могут происходить в сердечно-сосудистой системе. Установлено, что самоконтролируемые ситуации были названы основными причинами ожирения более чем половиной опрошенных детей (53,33% детей начальной школы, 53,46% детей средней школы и 41,74% детей старшей школы> 0,05). Мы установили, что менее 10% детей не осознают причины ожирения и его возможные последствия. Однако 30% респондентов склонны уходить от  ответов на вопросы. Таким образом, независимо от возраста школьники знают о проблемах, связанных со здоровьем, вызванных ожирением. Специальные образовательные программы необходимы для всех детей школьного возраста с целью формирования ответственности за здоровье во взрослой жизни.

Ключевые слова: Ожирение, причины избыточного веса, дети школьного возраста, программы социального образования


https://doi.org/10.35339/ic.6.1.12-15
PDF (English)

Посилання

Roberto, C. A., Swinburn, B., Hawkes, C. (2015). Patchy progress on obesity prevention: emerging examples, entrenched barriers, and new thinking. Lancet. 385(9985):2400 –2409. doi: 10.1016/ S0140-6736(14)61744-X.

Lobstein, T., Jackson-Leach, R., Moodie, M.L. (2015). Child and adolescent obesity: part of a bigger picture. Lancet. 385(9986): 2510–2520. doi: 10.1016/S0140-6736(14)61746-3

World Health Organization Fact sheet № 311. Obesity and overweight (2016). Available from: https://www.who.int/news-room/fact-sheets/detail/obesity-and-overweight

WHO Report of the Commission on Ending Childhood Obesity.World Health Organization (2016). 68 P.

Ho, M., Garnett, S.P., Baur, L., Burrows, T., Stewart, L., Neve, M., Collins, C. (2012). Effectiveness of life style interventions inchild obesity: systematic reviewwithmeta-analysis. Pediatrics, 130(6), 1647-71. doi: 10.1542/peds.2012-1176.

American College of Cardiology/American Heart Association Task Force on Practice Guidelines OEP. Expert panel report: Guidelines (2013) for the management of overweight and obesity in adults. Obesity (Silver Spring). 2014;22 Suppl 2:S41–S410. doi: 10.1002/ oby.20660.

Zelins`ka N. B., Rudenko N. G. (2015) Stan nadannya medy`chnoyi dopomogy` dityam z endokry`nnoyu patologiyeyu v Ukrayini u 2014 roci [The state of medical care for children with endocrine pathology in Ukraine in 2014]. Ukrayins`ky`j zhurnal dy`tyachoyi endokry`nologiyi, no 2, pp. 5-13.

Chaychenko, T., Rybka, O., Georgievska, N., Buginska, N. (2016) Trends of nutrition of eastern Ukrainian children: tendency to overweight, dehydration and impaired social adaptation. Horm Res Pediatr, 86 (S1): 1-556 doi:10.1159/000449142

Chaychenko T. (2015) Efekty`vnist` nemedy`kamentozny`x intervencij u ditej z ozhy`rinnyam [Efficacy of non-drug interversion in obese children]Ukrayins`ky`j zhurnal dy`tyachoyi endokry`nologiyi, no 1 (13), pp. 31-35.].

Pradeepa, S., Elango, S., Andrews, M., Hanan, R.A., Amritha, S., Ambica, G. (2018). Awareness on childhood obesity among mothers attending pediatrics outpatient department at tertiary care teaching hospital. Int J Med Sci Public Health, 7(9), 760-764.

Mabiala Babela, J. R., Nika, E. R., Nkounkou Milandou, K. G., Missambou Mandilou, S. V., Bouangui Bazolana, S. B., Monabeka, H. G., & Moyen, G. (2016). Knowledge, Attitudes, and Practices of Parents Facing Child and Adolescent Obesity in Brazzaville, Congo. Global pediatric health, 3, 2333794X16675546. doi:10.1177/2333794X16675546

Waters, E., de Silva-Sanigorski, A., Hall, B.J., Brown, T., Campbell, K.J., Gao, Y. (2011) Interventions for preventing obesity in children. Cochraine Database Syst. Rev, 12 CD 001871

Deforche, B., Haerens, L., Ilse de Bourdeaudhuij (2011) How to make overweight children exercise and follow the recommendations, International Journal of Pediatric Obesity, 6:sup1, 35-41. doi: 10.3109/17477166.2011.583660

Chaychenko, T. (2016).Risk related cardiovascular changes in metabolically healthy obese adolescents. Polish Annals of Medicine,23, 2, 87–91. doi:10.1016/j.poamed.2016.01.006

Aceves-Martins, M., Llauradó, E., Tarro, L., Solà, R., & Giralt, M. (2016). Obesity-promoting factors in Mexican children and adolescents: challenges and opportunities. Global health action, 9, 29625. doi:10.3402/gha.v9.29625

"Inter Collegas" є журналом відкритого доступу: всі статті публікуються у відкритому доступі без періоду ембарго, на умовах ліцензії Creative Commons Attribution ‒ Noncommercial ‒ Share Alike (CC BY-NC-SA, з зазначенням авторства ‒ некомерційна ‒ зі збереженням умов); контент доступний всім читачам без реєстрації з моменту його публікації. Електронні копії архіву журналів розміщені у репозиторіях ХНМУ та Національної бібліо­теки ім. В.І. Вернадського.

Подача рукопису до редакції означає згоду всіх співавторів на такі умови використання їх твору:

1. Цей Договір про передачу прав на використання твору від Співавторів видавцю (далі Договір) укладений між всіма Співавторами твору, в особі Відповідального автора, та Харківським національним медичним університетом (далі Університет), в особі уповноваженого представника Редакції наукових журналів (далі Редакції).
2. Цей Договір є договором приєднання у розумінні п.1 ст. 634 Цивільного кодексу України: тобто є договором, «умови якого встановлені однією із сторін у формулярах або інших стандартних формах, який може бути укладений лише шляхом приєднання другої сторони до запропонованого договору в цілому. Друга сторона не може запропонувати свої умови договору». Стороною, що встановила умови цього договору, є Університет.
3. Якщо авторів більше одного, автори обирають Відповідального автора, який спілкується із Редакцією від свого імені та від імені всіх Співавторів щодо публікації письмового твору наукового характеру (статті або рецензії, далі Твору).
4. Договір починає свою дію від моменту подачі рукопису Твору Відповідальним автором до Редакції, що підтверджує наступне:
4.1. всі Співавтори Твору ознайомлені та згодні з його змістом, на всіх етапах рецензування та редагування рукопису та існування опублікованого Твору;
4.2. всі Співавтори Твору ознайомлені та згодні з умовами цього Договору.
5. Опублікований Твір знаходиться в електронному вигляді у відкритому доступі на сайтах Університету та будь-яких сайтах та в електронних базах, в яких Твір розміщений Університетом, та доступний читачам на умовах ліцензії "Creative Commons (Attribution NonCommercial Sharealike 4.0 International)" або більш вільних ліцензій "Creative Commons 4.0".
6. Відповідальний автор передає, а Університет одержує невиключне майнове право на використання Твору шляхом розміщення останнього на сайтах Університету на весь строк дії авторського права. Університет приймає участь у створенні остаточної версії Твору шляхом рецензування та редагування рукопису статті або рецензії, наданої Редакції Відповідальним автором, перекладу Твору на будь-які мови. За участь Університету у доопрацюванні Твору Співавтори згодні оплатити рахунок, виставлений їм Університетом, якщо така оплата передбачена Університетом. Розмір та порядок такої оплати не є предметом цього договору.
7. Університет має право на відтворення Твору або його частин в електронній та друкованій формах, на виготовлення копій, постійне архівне зберігання Твору, розповсюдження Твору у мережі Інтернет, репозиторіях, наукометричних базах, комерційних мережах, у тому числі за грошову винагороду від третіх осіб.
8. Співавтори гарантують, що рукопис Твору не використовує твори, авторські права на які належать третім особам.
9. Співавтори Твору гарантують, що на момент надання рукопису Твору до Редакції майнові права на Твір належать лише їм, ні повністю, ні в частині нікому не передані (не відчужені), не є предметом застави, судового спору або претензій з боку третіх осіб.
10. Твір не може бути розміщений на сайтах Університету, якщо він порушує права людини на таємницю її особистого і сімейного життя, завдає шкоди громадському порядку та здоров’ю.
11. Твір може бути відкликаний Редакцією з сайтів Університету, бібліотек та електронних баз, де він був розміщений Редакцією, у випадках виявлення порушень етики авторів та дослідників, без будь-якого відшкодування збитків Співавторів. На момент подачі рукопису до Редакції та всіх етапів його редагування та рецензування, рукопис не має бути вже опублікованим або поданим до інших редакцій.
12. Передаване за цим Договором право поширюється на територію України та зарубіжних країн.
13. Правами Співавторів є вимога зазначати їх імена на всіх екземплярах Твору чи під час будь-якого його публічного використання чи публічного згадування про Твір; вимога збереження цілісності Твору; законна протидія будь-якому перекрученню чи іншому посяганню на Твір, що може нашкодити честі і репутації Співавторів.
14. Співавтори мають право контролю своїх особистих немайнових прав шляхом ознайомлення з текстом (змістом) і формою Твору перед його публікацією на сайтах Університету, при передачі його поліграфічному підприємству для тиражування чи при використанні Твору іншими способами.
15. За Співавторами, окрім непереданих за цим Договором майнових прав та із урахуванням невиключного характеру переданих за цим Договором прав, зберігаються майнові права на доопрацювання Твору та на використання окремих частин Твору у створюваних Співавторами інших творів.
16. Співавтори зобов’язані повідомити Редакцію про всі помилки в Творі, виявлені ними самостійно після публікації Твору, і вжити всіх заходів до якнайшвидшої ліквідації таких помилок.
17. Університет зобов'язується вказувати імена Співавторів на всіх екземплярах Твору під час будь-якого публічного використання Твору. Перелік Співавторів може бути скорочений за правилами формування бібліографічних описів, визначених Університетом або третіми особами.
18. Університет зобов'язується не порушувати цілісність Твору, погоджувати з Відповідальним Автором усі зміни, внесені до Твору у ході переробки і редагування.
19. У випадку порушення своїх зобов'язань за цим Договором його сторони несуть відповідальність, визначену цим Договором та чинним законодавством України. Всі спори за Договором вирішуються шляхом переговорів, а якщо переговори не вирішили спору – у судах міста Харкова.
20. Сторони не несуть відповідальності за порушення своїх зобов'язань за цим Договором, якщо воно сталося не з їх вини. Сторона вважається невинуватою, якщо вона доведе, що вжила всіх залежних від неї заходів для належного виконання зобов'язання.
21. Співавтори несуть відповідальність за правдивість викладених у Творі фактів, цитат, посилань на законодавчі і нормативні акти, іншу офіційну документацію, наукову обґрунтованість Твору, всі види відповідальності перед третіми особами, що заявили свої права на Твір. Співавтори відшкодовують Університету усі витрати, спричинені позовами третіх осіб про порушення авторських та інших прав на Твір, а також додаткові матеріальні витрати, пов'язані з усуненням виявлених недоліків.